19 juli 2014

Stjärnskådning, arbete och födelsedagsfirande!

Skrivit 17/7:
Igår var det varit en trevlig dag men väldigt kallt. Jag gick ner på stranden på kvällen och träffade några nya kompisar som jag mött ett par dagar tidigare som avfyrade fyrverkerier, väldigt trevligt! Det blev helt stjärnklart på natten också och vi stannade uppe i ”the dunes” vid stranden och tittade. Jag har inte sett en sådan stjärnklar natt på länge och vi såg till och med stjärnfall! Helt underbart!
Jag vet inte om jag skrev det i tidigare inlägg men pappan är i Vancouver den här veckan och jobbar, han kommer hem imorgon. Jag och min värdmamma pratade på kvällen igår om schema och så då vi båda känner att det är svårt att veta när jag borde ta hand om barnen eller inte och när det är okej för mig att göra vad jag vill. Vi bestämde att vi ska börja med 4 timmar idag och se hur det går.

Idag har jag jobbat enligt schemat vi gjorde igår; från 9 till 1. Det har varit ganska svårt med tjejen idag. Hennes humör började sådär och blev sämre efter ett litet bråk med hennes bror. Till råga på allt råkade jag klämma hennes hand i en skjutdörr när vi skulle gå ut, hon har knappt pratat med mig på hela dagen, utan har varit mycket hos farmor och farfar istället. Det har gått bra att vara med pojken. De är mycket lättare att ha att göra med på tu man hand haha!
Idag har det varigt soligt också. En del av the extended family bor här i Sauble Beach just nu också varav en familj har 5 lite äldre pojkar. De spelade tennis idag och vi andra tittade på. Barnen övade på att skjuta bollen till varandra. Vännerna jag mötte kvällen innan gick ner till stranden under tiden och jag följde med ner och satt och pratade en stund. När jag kom tillbaka visade mig barnens farmor Dixie hur man stickar. Jag hade ingen aning om att det kunde vara så kul haha! Just nu stickar jag inget speciellt men det kommer bli kul att lära sig!
Flickan i familjen gjorde placement cards till middagen. Det var så fint, hon frågade ingen om hjälp att stava namnen så Carson blev cosin och Petra blev Pretra till exempel. Vi åt lasange som var jättegod till middag. Efter middagen åkte vi till ett ställe som hette Dairy Queen där de säljer mjukglass. Jag tog en som hette ”pecan muslide” som var hest underbar! Det var vaniljglass med varm kola- och chokladsås med pecannötter i ovanpå! När vi kom tillbaka spelade vi bingo. Farfar John ropade ut numren och vi andra spelade om vinsterna! Pojkarna är så tävlingsinriktade så det är så kul att spela med dem! Jag vann en packlista, några klädnypor och en plugg till hörlursuttaget på telefonen i form av en rosett. Farmor Dixie och aunt Kim hade fixat priserna, de är så gulliga!

Skrivit 18/7:
Idag har jag också jobbat från 12 till 4. Barnen bråkade på morgonen över leksaker som Linnea fått på sin födelsedag. Eftersom mamman var med satt jag mest i bakgrunden och såg hur hon hanterade konflikten för att veta bättre hur jag bör göra längre fram. Vi var nere på stranden i ett par timmar. Det byggdes en väldigt djup grop som de ställde ett par stolar i. Jag stickade vidare när vi kom tillbaka. Jag har bestämt mig för att det ska bli ett skydd till koppar med varma drycker i, typ Starbucksmuggar. Farmor Dixie och farfar John överraskade mig med ett födelsedagskalas med pizza, tårta och ballonger. Hela konkarongen! Pizzan hade tjock botten och massa ost, hur gott som helst! Vi blev ganska många på kalaset faktiskt då några grannar var bjudna också!
När vi ätit färdigt blev det marshmallow roast vid vår fire pit!

Skrivit 19/7:
Idag är det min födelsedag! 20 år blir jag, helt sjukt! Jag ställde klockan på 8:30 på morgonen men vaknade en timme senare. Det var just dags för the extended family att åka ifrån Sauble. Det kommer bli väldigt tomt utan dem!
När de åkt var det dags att byta stuga så det blev till att packa ihop alla saker och städa i ett par timmar. Efter det hade vi ett litet cocktail party på grannens veranda och åt grillat, mycket trevligt! Jag fick presenter av min värdfamilj också, de är så söta! Solnedgången var jättefin ikväll, lila moln och en röd, stor och rund sol som speglade sig i vattnet! Jag kunde inte ta fina bilder på den dock.

En lyckad tjugoårsdag!

Placeringskorten

Den här stackars hunden har blivit lite väl älskad av barnen den här veckan haha!


Någon som skrivit titeln till en av mina favoritlåtar i sanden


Vår förra stuga

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar