26 juli 2014

Sista veckan i Sauble

Det har varit en minst sagt händelserik vecka! I stora drag har jag varit mycket med vänner och jobbat.

I onsdags jobbade jag på förmiddagen, mysigt och soligt väder! Vi hade en liten happy hour på eftermiddagen vilket var trevligt. Min kompis Alex's föräldrar kom och de var hur mysiga som helst! De var snälla nog att skjutsa mig in till stan efteråt där jag mötte Alex och Tomas. Det var en killes 17:e födelsedag och de skulle umgås ett gäng på stranden. Det var ganska oplanerat men riktigt roligt! Vi strosade runt ett tag och gjorde till slut en lägereld vid en tjejs stuga. Det var hiskligt svårt att få igång den men det gick till slut! När klockan började närma sig 12 var de så söta att de bjöd på en taxi hem för att jag inte skulle gå i mörkret!

Dagen efter lånade jag uncle Bills cykel och cyklade in till stan efter jobbet. Jag mötte upp med Alex, Shae, Tomas och Tatyana och vi hade en mysig casual kväll. Jag visade Shae lite svensk musik så som the Ark och Den Svenska Björnstammen och hon visade mig diverse häftig musik på hennes LP-spelare. Hon gjorde också en hennatatuering på mig. Jag gillar verkligen att ha något på min hand känner jag, en riktig tatuering perhaps? haha! Vi käkade på Sola's innan vi drog oss hemåt.

Igår (fredag) var min sista kväll vid Sauble Beach och det blev att spendera den med vänner. Vi åt lite pizza och lyssnade på lite livemusik på ett café. Vi var sedan hemma hos Shae en stund där vi pratade och spontanmålade en semiabstrakt målning innan vi åkte till Tatyanas place och gjorde en eld i hennes fire pit. Det var riktigt mysigt! Shae blev tyvärr trött ganska tidigt och åkte hem. Jag och Alex stannade uppe ett tag och pratade innan han följde mig hem på cykeln. Lyckad kväll minst sagt!
Det var riktigt svårt att säga hejdå till dem, jag känner att jag kunde stanna för evigt men så funkar det ju tyvärr inte.

Idag åkte vi ifrån Sauble mot Collingwood. Jag ska ta en buss härifrån imorgon till Toronto och sedan från Toronto till New York! Vi bor hos en kusin till min värdpappa och det är superfint! Det är skönt att ha tvättmaskin och fritt wifi igen. Jag tar tillfället i akt och uppdaterar mig haha!

Barnen är så himla söta! Ikväll lekte de doktor på mig och jag har nu en låtsasspik i benet över natten som ska mäta hur sjuk jag är, haha!
Ojdå nu började det åska!



The Taco Bus, ladies and gentlemen! I heard their tacos are good


Slappande i hängmattan och pratar om universum


Henna av Shae
Lekplats på en skola i närheten


Shae och jag


Alex, jag och Tomas

Tavla som jag och Shae gjorde tillsammans


















































































































It's been an eventful week to say the least! I guess broadly I've been working and spending time with friends.

I was working early on the Wednesday. My host family had a happy hour in the afternoon and my friend Alex's mom and her husband came, the were very nice! They were sweet enough to give me a ride into town where I met Alex and Tomas. It was a guy named Warren's birthday and we hung out in town before we ended up making a fire by a girl's cabin nearby. It was a nice night! They were even sweet enough to buy me a cab home since they didn't want me to walk in the dark by myself!

The next day i borrowed a bike and went into town where I met Alex, Shae, Tomas and Tatyana. I showed Shae some Swedish music such as The Ark and Den Svenska Björnstammen which she seemed to enjoy, she in turn showed me some nice music on her retro record player! She gave me a nice henna tattoo and we went out to eat together with Tatyana at Sola's. After we talked for a while I went home and slept like a baby.

Last night (friday) was my last day in Sauble. I spent it together with my friends, eating pizza, listening to some live music at a café and talking. We hung out at Shaes place for a while where we talked, listened to music and made a semi-abstract painting together, so much fun! After a while we went to Tatyana's place where we made a fire in the fire pit and talked for hours. It was very difficult to say goodbye to them, if I could stay I definitely would! It got pretty late and Alex followed me home by bike. I must say it was a successful night, haha!

Today we cleaned up the cabin and drove to Collingwood were we'll stay the night. I'll leave for Toronto from here tomorrow and then continue to New York, crazy! It's a very nice house and it's even nicer to have some unlimited wifi and washing machine again, haha!
The kids are so cute! They played doctor with me earlier and right now I have a pretend-spike in my leg that'll stay over night to measure how ill I am, haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar