20 juli 2014

In till stan

Idag vaknade jag strax efter nio och åt frukost på grannens veranda med de andra. En stund efter det släppte de av mig i ”stan”. Jag bytte ut en tröja som inte passade så bra som jag fått på min födelsedag och mötte där en tjej som varit au pair i Italien, vi ska nog träffas nu i veckan och hon kommer bo i samma provins som jag till hösten! Efter det satte jag mig på ett internetcafé. Det var kul att få uppdatera sig lite med videos och så. Jag vill inte använda wifi för det här i stugan eftersom det är begränsat. Jag gick hem därifrån längs stranden vilket tog ca 45 minuter, det blev oväntat soligt och jag blev solbränd i hårbotten, inte så gött! När jag kom hem vilade jag en stund innan middagen. Vi gick ner till några vänner till familjen för att äta middag, det var mycket trevligt med god mat! Dagen har känts kort!

Om en vecka är jag i New York! Jag försöker att hitta en couchsurfing host för den sista helgen men vi får se hur det blir med det, jag kan alltid ta in på hostel om jag inte hittar någon!


Imorgon ska jag jobba på förmiddagen. Flickan verkar ha försonats med mig igen som tur är och gav mig till och med en godnattkram! Vi får se va’ vi hitt’ på, kanske blir det en utflyckt till the falls eller så fiskar vi, det beror lite på vädret.

Gårdagens solnedgång














Det stod en skolbuss parkerad på stranden!




Today I went into the village to an internet café and walked the long way back along the sunny Sauble 
Beach. We had a nice dinner at a couple of friends' place. Tomorrow I'll watch the kids for a few hours and I'm trying to come up with ways to keep them occupied. In a week I'll be in New York!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar