5 juli 2014

Femte juli

Skrivit 5/7: 
Nu är jag framme vid Sauble Beach i Kanada! Resan hit gick riktigt bra, det enda som gick fel var att jag glömde min plånbok i min mammas väska. Jag kom på detta när jag stod med en vattenflaska i handen i en butik. Mamma fick jag inte tag i först heller! Jag letade efter plånboken i min väska och råkade i min hast stoppa ner flaskan i väskan och stjäla den haha! Det var inte alls meningen, jag har aldrig stulit något i mitt liv! När jag upptäckte det tänkte jag att jag i alla fall inte behövde törsta ihjäl om jag blev utan pengar. Jag fick dock tag på mamma till slut och mötte henne utanför securityn. Den stackars vattenflaskan fick jag dock slänga när jag gick igenom securityn igen!
Att flyga gick som smort, jag fick till och med ett trevligt äldre par som grannar på planer till Kanada från Frankfurt. När jag kom till flygplatsen i Toronto fick jag gå igenom diverse passkontroller och sedan ställa mig i kö för att få mitt visum. Mannen som gav mig det frågade inte ens efter de papper som det stod att jag skulle ta med, bara passet och mitt declaration card som jag fyllt i på planet!
Jag mötte min värdmamma ca 1.5h efter att jag anlänt. Det var meningen att jag skulle anlända samtidigt som hennes mamma men hon hade missat sitt plan i London pga försening och skulle komma dagen efter. Vi sov på ett hotell över natten (jag sov i 12h) och mötte värdmormor vid flygplatsen. Vägarna i Toronto verkar vara ganska dåligt skyltade så vi irrade omkring en del innan vi hittade till Sauble beach.
Här är det jättefint och stillsamt! Solen glittrar i vattnet oh brisen är sval. Boendet är dock spartanskt utan tvättmaskin och annan lyx men det var jag beredd på från början! Jag har varit smått jetlagad idag men det har gått bra, de första 6h efter att jag vaknade halv 11 var värst. Nu är klockan 4 på natten i Sverige och jag är inte så värst trött!


Det var häftigt att komma hit och se Toronto skyline och de klassiska nordamerikanska lastbilarna! Husen är annorlunda också, mycket skarpa linjer och tegel men familjen säger att Vancouver har fler hus av trä. Jag har även sett en del amish folk!

Idag 8/7:
Imorgon ska jag ladda in bilder på datorn och försöka skriva en uppdatering för de senaste dagarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar