22 juli 2014

Middag med trevligt sällskap

Just nu sitter jag i sängen med min dator eftersom barnen är ute och paddlar kanot med mamman och några vänner. Pappan ska golfa i eftermiddag tillsammans med ett par till pappor så det kommer att vara en del att stå i men alla barn, haha!
I förrgår träffade jag en tjej, Shae, i en affär som heter Garage Clothing i Sauble Beach. Jag år middag med henne och ett par kompisar i stan igår, det var riktigt trevligt. Vi pratade i ca 3 timmar innan de bestämde att det var dags att köpa lite sprit. Det fanns dock ingen affär öppen i Sauble Beach. Vi satte oss därför i bilen och nykter som jag var utan öl vid middagen så fick jag köra hela vägen till Tara, ca 20 min bort. Det var riktigt kul! Vi kom tillbaka lagom i tid för Shae att köpa en väldigt fin paddle board och testa den i solnedgången. Efter det gick vi tillbaka till hennes stuga och lyssnade på musik. och tjötade en stund. De var snälla nog att gå med mig tillbaka hem, en ca 30 min promenad. Det var stjärnklart och varmt, helt perfekt! Jag hade så himla trevligt, det är synd att jag åker om några dagar.






 At the moment I'm sitting in my bed while the family is canoeing. The dads are golfing this afternoon so kids will be here so I savor my calm moments haha! 
The day before yesterday I met a girl, Shae, working in Garage Clothing in town. I had dinner with her and a few of friends yesterday and had such a good time! We talked for a couple of hours at the dining place and then they wanted liquor. They had a few beers at dinner and I was the only one sober enough to drive. Since the liquor stores were closed already I drove Jessica's car all the way to Tara, 20 min away. We made it back just in time for Shae to buy a gorgeous paddle board. She tested it in the beautiful sunset and then we went back to her place. We talked some and then they were sweet enough to walk me all the way home! A ca 30 min walk under the starry sky, so nice!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar