24 mars 2014

Så det kan gå

Ojdå, det har visst gått en månad sedan jag skrev sist!
Sanningen är den att jag varit lite omotiverad. Jag var på intervju med Skandinaviska Institutet för au pair-programmet. Det gick bra tills jag skulle berätta om en sak som hände i december. Jag har inte skrivit om det tidigare här men min pojkvän sedan tre år tillbaka dog plötsligt i hjärtstopp i december förra året. Det har varit jobbigt och jag saknar honom jättemycket, men jag mår bra. Jag är positiv till livet och har ett driv som stoppar mig från att sluta in mig i mig själv. Den amerikanska organisationen som SI samarbetar med blev dock rädda att jag skulle stämma dem när jag kom till USA för att de skulle vetat bättre än att skicka iväg mig. Jag förstår deras rädslor men samtidigt gjorde de en förutfattad bedömning som gör att jag inte kan åka till USA inom ett år efter händelsen.
Det var ett riktigt bakslag och jag visste inte vad jag skulle göra. Jag kollade in på olika alternativ, till exempel folkhögskola och att åka som au pair till Australien/Nya Zeeland istället. Det är dock mycket dyrare att åka till Australien och Nya Zeeland så det blev uteslutet om jag inte hittar jobb och tjänar ihop pengarna innan sommarens slut, vilket förmodligen inte kommer hända.
Jag var dock inne på arbetsförmedligen för några dagar sedan och hittade en familj där från Kanada som sökte inneboende barnskötare. Det verkade härliga och bra så jag sökte tjänsten. De tog det som hänt med min pojkvän väldigt bra och vi ska faktiskt prata på Skype ikväll. Jag är så nervös och glad på samma gång!
De skickade bilder som var jättefina och verkar vara en jättemysig familj. Om det här går vägen vore det fantastiskt! Jag vågar knappt hoppas men samtidigt för jag det så himla mycket!

Under den senaste månaden har jag jobbat ideellt på en förskola för att skaffa mer erfarenhet. Jag var dock förkyld i helgen så jag fick stanna hemma idag. Nu ska jag nog laga sushi och njuta av vårsolen!

Good days~



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar